onsdag 9 december 2015

Kalaskväll!


Även om vintern känns som skit just nu och vi idag har +8 grader och is överallt, så var kvällen igår en riktig ljusglimt.
Jag och Katarina fixade stallet tillsammans och sedan red vi hästarna i vinterhagen.
Riktigt bra underlag och båda mina pojkar var superfina.

Jag och Cappe gjorde egentligen inget speciellt förutom att njuta av att ha en stor yta att rida på för en gångs skull och därmed försöka hålla igång i trav och galopp lite längre sträckor.
Tränade på lite rörelser ur WE:s Lätt B program. Cappe är som en dröm men vi har en svaghet när det kommer till att rida program.
Då Cappe alltid haft tillåtelse att säga till när han tappar balansen eller kroppskontrollen kan det resultera i avbrott där det inte skall vara sådana *fniss*
Och helt plötsligt vill jag att han ska fortsätta att trava, lätt förvirrande för lite vit.
Men det löser vi.

Prickig började jag med att longera.
Tänkte att han skulle bli pigg av så stor yta och behövde springa av sig lite men han var verkligen super lugn.
Första fattningen tog han som om jag tryckt på en knapp.
När jag sedan skulle visa det för K bara rusade han *skrattar*
Han har lite för bra koll den där filuren.

Tog några fattningar till och sedan hoppade jag upp.
Han har blivit så duktig på att ställa sig vid uppsittningspallen nu, jag är riktigt stolt över honom.
Sedan skrittade vi runt en massa och tog lite trav.
Lagom till jag skulle prova några fattningar tog batteriet i min pannlampa slut, så då fick vi väl vara klara då.

Klockan hade hunnit bli 22 och jag och K tog in hästarna och myste lite innan vi nattade dem.
En riktig toppen kväll.

Hoppas på lika bra underlag idag, tyvärr tror jag väl att det har börjat tina lite väl mycket...
Men jag håller tummarna. 

Inga kommentarer: