torsdag 17 december 2015

Mirakelmedlet!


Idag har hovslagaren varit här och verkat pojkarna och nu sitter jag här inne så otroligt lycklig!
Vilken julklapp jag precis fått!

(Innan jag fortsätter att skriva så vill jag bara tillägga att pojkarna får mat utan socker och spannmål, de har ätit kurer av pau d´arco och gurkmeja och jag börjar äntligen få ordning på Cappes mage och allt detta spelar givetvis också roll, att insidan är ren).

Efter år med slit och efter att ha provat varenda medel på marknaden (billiga som dyra) har jag äntligen fått bort i stort sätt all röta i mina pojkars fötter!
Kan ni fatta!
Lyckan och lättnaden, hovslagaren var djupt imponerad. 

Och det var så himla enkelt.

Varje kväll när jag tagit in hästarna har jag skurat deras fötter med HiBiSCRUB.
1 msk i ca 3l vatten och sedan gått loss med skurborsten under deras hovar.
Och skillnaden är helt sjuk!

Jag är så glad, lycklig och lättad.

Så har din häst röta tycker jag absolut du ska prova.
Lägg tiden på att göra detta varje dag, det är helt klart värt det!

Jag kommer fortsätta göra detta varje kväll, säkert för all framtid *blink*


Inga kommentarer: