torsdag 10 december 2015

Kan vi få vinter snart?

Min glada Prick!
Suck, nu är jag sjukt less på denna vinter.
Så mycket is att det inte är roligt längre.
Men jag får ändå vara glad för bra hagar och mycket sand.

Igår hade Nina fixat ALLT i stallet tills jag kom hem och det var verkligen lycka!
För jag behövde hela kvällen till att sanda och ställa ordning inbeteshagen, så jag kunde flytta hästarna dit imorse.
För nu är inte vinterhagen så himla rolig längre.
Men jäklar vad duktig hästarna är att gå på den knöliga isen!
Mäkta imponerad!



Men idag går alla hästarna i en hage med bara snö i.
Prickig blev så glad att han var tvungen att springa ett helt varv imorse när jag släppte ut honom. 
Men fortsätter vädret så här kommer även denna hage bli is.
Ser dock ut att bli kallare till helgen, så håller tummarna.
Har dock ytterligare 4 hagar kvar med snö i. *nöjd*
Så jag hoppas det räcker. 


Sedan hann jag med lite extra fix i stallet innan jag tog in hästarna för natten.
Älskar att göra vardagen så enkel som möjligt.
Så nu sitter det en papperskorg för hösnören i höladan med våg och kniv till balsnörena på en krok bredvid.

Man behöver verkligen bo in sig innan man vet exakt hur man vill ha det.
Har på slutet kommit på jätte många saker som jag vill fixa, älskar sådant.
För varje liten sak som kommer på plats så kommer vi ett steg närmre vår drömgård.


Inga kommentarer: