torsdag 3 december 2015

Att sätta guldkant på tillvaron


Så har en helt underbar helg förflutit och bästa Em har åkt tillbaka hem till de södra delarna av Sverige och plötsligt blev det lite tomt här på Stall Nordansjö.

Vi har det alltid så himla bra när vi träffas och det känns som om vi alltid känt varandra.
Jag är inte en sådan person som omger mig med många vänner utan har några få väldigt nära och omsorgsfullt utvalda personer i mitt liv och dessa älskar jag otroligt mycket!

Att få en ny riktigt nära vän är som att få en extra guldkant i tillvaron.
Man blir lite helare, lite gladare.

Jag och Em har spenderat helgen med att mysa i soffan, mysa med hästarna, äta god mat, gå på stan och shoppa, föra intressanta dialoger och bara vara i varandras sällskap.  

Nu längtar jag redan till nästa gång hon kommer upp!
Som det ser ut nu så kanske det blir i januari.

Det är också så himla roligt att få höra att Em tycker att Prickig utvecklats.
Både fysiskt och mentalt, det är ju trots allt hon som känner honom bäst.
Att han blivit mer "vuxen" och att det kommit lite nya muskler.

Han har även lärt sig gnägga nu *fniss*
Han har alltid bara gjort ett långt gällt pip. Som ett litet föl.
Men nu sedan de flyttade in på nätterna har han lärt sig härma de andra hästarna när frukosten serveras och då helt plötsligt har han börjat gnägga med en mörk ton och med melodi. 

Igår kom det äntligen lite snö.
Dock blev det bara några millimeter men det blev lite ljusare ute.
Det är rätt hårt och knöligt i marken nu och bilvägen har varit rätt hal, så det har blivit mest skrittjobb med hästarna och det är SÅ tråkigt nu.
Längtar efter snö och härliga galopper, hoppas verkligen det kommer snart!

Annars är allt fantastiskt på hästfronten.
Alla hästarna är så otroligt harmoniska och mysiga nu att man har svårt att slita sig från dem på kvällen.
Energin i hagen och i stallet är perfekt.
Som Nina sa för någon kväll sedan "Det är Prickigeffekten".