tisdag 3 april 2018

Hopphäst


Så har den mest fantastiska påskhelgen passerat och det har verkligen varit en helg i hästens tecken.
Som jag har ridit, njutit av det fantastiska vädret och bara varit ledig.

Ena dagen kom Janet på den lysande idén att vi skulle hoppa.
Den av mina hästar som är bäst på att hoppa är helt klart Cappe, tänk att vi hoppat 125cm tillsammans.
Men det var rätt länge sedan och han är inte i den formen just nu.
Däremot var jag extremt nyfiken på att se hur Lilja skulle ta sig an utmaningen med hinder och jag måste säga att hon verkligen överträffade sig själv. 

Vi började med att trava bommar och det tog några vändor innan hon hittade takten.
Sedan byggde vi upp små kryss som hon glatt travade över.
Det var vad jag hade tänkt vi skulle göra men hon kändes så självklar att vi höjde upp lite.
Och jäklar vad hon hoppade.
När hon knäckte koden tog hon sig an hindren i galopp och seglade över.
Även fast hon är en tung häst så har hon en sådan kraft i bakbenen att hon lätt exploderade över hindren.

Detta kommer vi garanterat göra om för vi hade jätte roligt även om vi båda blev lite trötta efteråt.



Måste bara avsluta med att säga, kolla va snygg hon blivit!
Den profilen går inte av för hackor, hon ser ut som en hingst.

Inga kommentarer: