lördag 7 april 2018

Äntligen lite värme


Det är så himla skönt väder denna helg, äntligen börjar vi få lite plusgrader och idag har temperaturen legat på +6 grader.
Igår red jag Cappe på ridbanan runt midnatt.
Det är riktigt magiskt att rida så sent och vi tränade lite skolor och lite tramp.
Underlaget börjar tina lite och fryser på nätterna så det var inte super jämnt så det var inte riktigt galoppläge.
Men han var jätte fin i traven och han börjar kännas så jäkla fin nu!
Första helgen i maj kommer Birgitta Järnåker hit och håller kurs och nu vet jag inte längre vilka hästar jag ska rida.
Rider båda dagarna och tänkte ta Pilgrim och Lilja men om Cappe är så här fin...
Fast han har kommit längst och jag behöver nog mer tips med de andra.
Måste klura lite på det.
Ewa kommer ju en månad senare så jag kommer verkligen ha en lyxig ridsommar.

Idag red jag och Janet ut efter vägen, jag på Pilgrim.
Solen värmde och det var så där härligt lugnt i naturen som om allt och alla var lite sömniga.
Det blev en timme skritt efter vägen, hästarna var så ljuvliga att vi inte ville göra annat än skritta.
Pilgrim frustade typ 100 gånnger och gick och brummade så där härligt.
Vi njöt lika mycket alla fyra.

Hoppas söndagen kommer bjuda på lika härligt väder, finns inget bättre sätt att tanka energi på än en härlig tur i naturen med sin fina vän. 

1 kommentar:

Johanna sa...

Vilket lyxproblem ��