torsdag 12 april 2018

Vårförberedelser


Igår var jag i Stockholm och vilken otrolig kontrast mot det snöiga Sundsvall som jag lämnade på morgonen.
Här nere fanns det inte en gnutta snö, solen sken och jag gick runt i gympadojor utan jacka.
Så himla mysigt att få uppleva lite vår och nu längtar jag ännu mer tills den kommer upp till oss.
Läste precis att vi har den senaste våren på 100 år. Gaaahhhhh!
Sa innan jag klev in på tåget "hejdå våren vi syns om en månad". 


Om tre veckor är det kurs hemma på vår gård med Birgitta Järnåker.
Fattar inte hur snön ska hinna tina bort till dess...
Efter alla plogningar i vinter har vi en 1.5m hög snösarg runt ridbanan av snö.
Snön ligger över dikena och in på banan, när all denna snö sedan smälter kommer det bli blötare än vad det behöver på själva banan.
Så igår kom världens bästa killar och skottade dikena med grävare och traktor på banan så att de blev blottlagda så att snön nu när det börjar smälta kan rinna av ridbanan ner i dikena.
Så nu är det bara att hålla tummarna att banan är bra till den 5:e maj.
Kan inte fatta hur snart det är! 
Längtar så jag nästan spricker.



Inga kommentarer: