onsdag 4 april 2018

Warrior


Vädret som har varit i påsk har överträffat alla förväntningar och vi har verkligen försöka ta tillvara på det så mycket det gått.
Husse har varit världens bästa och fotat mig och hästarna en hel massa så nu kan jag äntligen lägga upp lite nya fina bilder här på bloggen.
På måndagen fick Cappe stå i rampljuset och vi tog en hel drös med bilder på mig och honom.
Vi tog med pilbågen och det blev riktigt fina och häftiga bilder.
Han är verkligen en otroligt häst min lilla PowerPonnyPuff.  


Jag är så glad att jag har min fina Cappe.
Det är riktigt roligt att ha en skolad häst att rida så att man utan större krusiduller kan hitta på vad än man har lust till.
Tror både jag och Cappe kände oss lite häftiga med pilbågen.
Roligt att se hur stark han börjar bli och att hur jämnt han belastar sina bakben.
Vi har mycket att jobba på innan vi når vår toppform igen men han är riktigt riktigt fin.  
Vi har dessutom en ny stång, men den ska jag visa längre fram.



Jag hoppas ni alla haft en underbar påsk, för mig väckte den en otrolig längtan efter sommarsemestern.
Tänk 5 veckor ledigt med en massa roliga aktiviteter och en hel massa ridning.
Det kommer även vara en del kurser på gården i år.
I maj kommer Birgitta Järnåker och i juni och september kommer Ewa Schaeder.
Längtar så jag nästan spricker!!!

Men först ska snön försvinna!

Inga kommentarer: