måndag 23 april 2018

Vårflod




Ja vad kan man vänta sig när det varit snörekord i vinter?
All snö smälter och vattnet måste ta vägen någonstans och det blir väldigt stora flöden.
Det är fortfarande is på sjöar och vattendrag så översvämningar är ett faktum. 


Vi bor på en höjd och klarar oss än så länge riktigt bra. 
Det lär dock bli sjukt med lera i hagarna i år, det kommer nog vara ofrånkomligt med all snö som smälter men annras tror jag det går rätt bra.
Men vägen in till oss ligger rätt risigt till.
En väg är redan avstängd och om ni tittar på bilderna ovan så ser ni att oddsen för den andra vägen inte är så bra.  
Fick höra att det ett år när det regnade sjukt mycket och denna väg blev översvämmad, så hade de kört traktor som färja och bogserat bilar över bron *skrattar*
Då får man hoppas att man inte har rosthål i golvet på bilen...


Hela helgen har vi haft fullt upp, vi har gjort tusen saker och inte alls hunnit vila. 
Söndag eftermiddag spenderade jag och Tomas tillsammans med stalltjejerna och mockade vinterhagarna. 
Helt otroligt vad mycket vi hann och vilka stora mängder bajs vi fick bort. 
Vi höll på långt in på kvällen och blev riktigt trötta.
Efteråt grillade vi hamburgare och åt kakor. 
Så himla mysigt och så roligt att vara så många i stallet som hjälps åt. 


Lilja var duktig och hjälpte mig mocka och peppade mig genom att pussa mig överallt *skrattar* 
Att hon sedan stod i de högar jag skrapade ihop bekom inte henne, mer jag som fick det lite mindre lätt *fniss* 
Hon är så himla mysig. 
Hon kan verkligen stå och mysa med mig hur längs som helst utan att bli det minsta buffig. 
Hon är verkligen en på miljonen. 



Veckan som gick känns som om den sprang förbi, hann knappt rida nått alls känns det som...
Denna vecka hoppas jag blir lite lugnare och nästa vecka får vi lite ledigt dessutom.
Ridbanan verkar torr så hoppas kunna prova den i veckan är så träningssugen nu. 



Inga kommentarer: