onsdag 11 november 2015

WE-tankar


En av ridskolorna i stan verkar ha planer på att köra igång med WE-träningar (Working Equitation)
och jag är så sugen att testa.
Tror båda jag och Cappe skulle tycka att det är jätte roligt.

Har sneglat på det ett tag och det känns som om jag kan behålla mitt AR-tänk i den grenen.
Så det vore ju riktigt roligt om det kom hit!
Bra hjärnträning för pojkarna och lite variation i den vardagliga träningen.

Tänk, jag kan till och med behålla den utrustning jag rider på idag och i de höga klasserna är det enhandsfattning på stång som gäller *blink*

Så fylld med inspiration fick pojkarna leka med lite saker igår, bl.a. pallen.
Cappe har ju träffat den förut och kunde stå på den med frambenen, bakbenen eller gå över.
Utmaningen blir att få upp alla fyra ben på den lilla pallen samtidigt.

Prickig fick träffa pallen för första gången vad jag vet.
Han var super duktig och stod snart på den med frambenen.
Däremot var bakbenen inte så sugna (lite läskigt där), men vi tar en sak i taget.

De fick även träna på att stanna med en bom under magen och Cappe fick gå lite sidledes över den.
Kommer nog fortsätta lite med detta ikväll och hoppas jag får återkoppling från ridskolan snart så jag vet hur det kommer bli.

Skulle va så spännande att prova!


Inga kommentarer: