måndag 16 november 2015

Helgen som gått

Glad pojk som fått en lägenhet med fönster.
Så har ännu en vecka passerat och en till helg är till enda.
Denna helg inleddes med fest med jobbet och avslutades med mys i soffan.
Där emellan var svärföräldrarna här och vi hann även med en del gårdsarbete. 


Vi flyttade om lite boxdörrar i stallet, alla dörrar har inte "fönster" men nu har vi flyttat runt dörrarna så alla hästar fått en lägenhet med fönster. 
På gården hann vi kratta klart det sista gruset på parkering framför stallet, bära undan de staketstolp vi bytt i vinterhagen, slänga en massa ris och täcka för ingången inför vintern till källaren under garaget.

Tomas pappa hjälpte oss även med att byta avlopp till tvättstället på övervåningen.
Så nu slipper jag få stopp i det hela tiden, lycka!

Annars har det blivit en del mys, god mat och igår avslutade vi kvällen med en film.

Prydlig parkering för 3 bilar.
Nästa år ska jag ta mig tusan ha tid och råd att måla stallet!
Jag hann även med en ridtur igår.
Stackars pojkarna har bara gått 3 dagar denna vecka...
Men ibland blir tiden knapp men nu tror jag det värsta är gjort och snön är mer än välkommen.

Cappe var super fin, vi tränade lite delar ur WEs dressyrprogram.
Gick förvånansvärt bra.

Prickig var piggare än piggast.
Longerade honom och han sprang och pep och slängde med huvudet.
Sedan red jag lite, han var jätte laddad och funderade på att bocka några gånger.
Men matte förklarade för honom att det var för halt i gräset för det.
Så när jag ridit klart blev det lite mer longering för att få ut den sista energin.

Jäklar vilken fin trav den pojken har.
Skulle kunna longera han i oändlighet och bara njuta av att titta på honom.

Ikväll har jag 5 lektioner, får se om jag hinner rida något sen.
Annars kanske de får springa lite i snöret i alla fall.


Inga kommentarer: