fredag 27 november 2015

Första advent och finbesök

Burken med kor hittade jag på bakluckelopisen på Täby i somras.
Så underbar!
Ser så otroligt mycket fram emot denna helg då vår bästa Em kommer upp!
Dessutom är det första advent och jag har pyntat vår gård och vårt hus. 
Det är verkligen något speciellt med denna tid på året.
Det blir mörkare och jag lider av bristen på dagsljus men samtidigt blir det så otroligt mysig med alla ljus och lampor och pynt att jag blir alldeles varm!

Jag älskar verkligen julen!

Dörren in till höladan är nyligen målad vit (var grön innan) och den har därefter fått en julkans nu inför advent
Efter att jag pyntat klart det sista igår och satt upp adventsljusstakar i sommarhuset tänkte jag motionera pojkarna.
Men då började det spöregna!
Fasen!
Så där sprack de planerna då det ganska snabbt blev halt.
Som tur var var det hala borta imorse.
Så det blev mys och hovfix istället och en massa mulpussar.

Rusta hade adventsljusstakar för 25kr!
Så i år har även sommarhuset blivit pyntat.
Lyser upp så fint på gården.

Det roligaste rummet att pynta inför julen är köket.
Vårat kök klär verkligen i sin julklädsel.
Mysfaktor på högsta nivå!

På söndag är det skyltsöndag här i stenstan i Sundsvall.
Då ska jag och Em dit och mysa och kanske köpa något gott och juligt att äta.
Hoppas även på att hitta något fint julpynt!

Men självklart kommer det även bli en massa häst i helgen.
Prickig har sagt att han längtar efter att få visa upp sig.
Hoppas bara underlaget blir bra, för just nu är det skit rent ut sagt.

Hoppas ni alla får en mysig första advent!

Inga kommentarer: