onsdag 4 november 2015

Den vita Drömmen!


Alltså jag har ju helt glömt bort att berätta om ridpasset jag och Cappe hade förra veckan som var helt magiskt.
Kan fortfarande inte fatta hur otroligt fin och stark han blivit!

Vi red på gårdsplanen och tränade samlad skritt, skolskritt och uppgångar in i tramp.
Och han var som en dröm! 
Ni vet så där magisk så man till och med andas i samma takt.
Man vet inte vart man själv slutar och hästen börjar utan allt flyter ihop till en enhet. 

Han är så stark nu i kroppen att han kan ligga och pumpa på i samling hur länge som helst.
Han bär sin kropp, sin hals och sitt huvud helt perfekt.
När han kommer in i samlingen lyfts hela framdelen och han blir så himla lätt och luftig i sina framben.
De är så häftigt att jag har svårt att fatta det.
Min vita Dröm dansar verkligen och han är så magisk.

Ska verkligen se om jag kan få någon att filma oss någon dag, för vill så gärna visa hur himla fin han är nu!

På söndag ska han dock få visa upp sig lite när vi får besök av ett gäng från en av ridskolorna i stan.
Vi ska visa lite av vårt tänk, hur vi rider och tränar och kanske kunna så ett litet frö om mina tankar kring form, takt och samling.
Tror Cappe kommer tycket det ska bli super skoj! 
Åh jag är så glad att så många är nyfikna på detta nu, det håller på att ske en förändring i tänket kring ridning och det glädjer mig så himla mycket!
Så jag och Cappe ställer mer än gärna upp och delar med oss av det vi kan och lärt oss.


Inga kommentarer: