måndag 9 november 2015

Och från havet blåser en isande, gråkall vind

Vackra Cappe och Emma.
Han är så snygg i kroppen nu att jag tror jag smäller av!
Vi går in i en gråare period nu med rusk, regn och blöta.
Lätt att känna sig trött och sliten och inspirationslös.
Men jag tänker se till att försöka mota allt detta i tid.

Vi har hunnit klart med det mesta hemma inför vintern och jag ska försöka släppa stressen över att få saker gjorda och faktiskt känna att vi börjar bli klara med alla "måsten" nu.
Jag tittar på vår gård varje dag jag kommer hem och känner mig stolt.
Tänk vad fint vi fått och vad mycket vi gjort.
Det är så himla roligt och jag har redan stora planer inför nästa år! *fniss*

Visst har hösten bjudit på motgångar men vi har vår drömgård och det gäller att ha tålamod.
Vi har haft stora (läs: STORA) oberäknade utgifter under senaste månaderna med bilar och vitvaror som gått sönder men om man säger som så, det är inge fel med att äta soppa nu när det blivit höst *ler* 
Vi har hela livet på oss och vi ska ingenstans, så nu är vi stolta över allt vi gjort och hur fint vi fått och att vi lever vårt drömliv och nästa sommar ger oss nya möjligheter.

I söndags var det ett gäng här från en av ridskolorna i stan och jag och Cappe visade upp lite av vad vi sysslar med.
Roligt att nå ut till denna kategori av ryttare.
Dessutom fick de som ville provrida Cappe på slutet.

Min stjärna, vad han ställde upp.
Han tittade lite menande på mig ett par gånger men gjorde snällt det han skulle.
Han är så himla rolig, jag hade berättat för honom innan att de som ville skulle få rida om han tyckte det var okej.
Men att det bara skulle vara ett varv eller så.
Haha, han tog mig verkligen bokstavligt på orden.
Ett varv på volten travade han och sedan stopp.
"Så, klar, nästa"

Han gav mig en lite sur blick när de tydligen skulle rida mer än ett varv.
Lovar att vara tydligare med honom nästa gång.

Blev också väldigt stolt att han inte visade något av sitt "testa ryttaren" sätt.
Vilket han annars alltid gjort när någon ny har ridit.
Han har verkligen fått ett helt annat självförtroende och inställning till människor.
Han gillade att visa dem vad som är rätt och vara deras guide.
Man såg på en gång när han hade någon på ryggen som lyssnade på honom, då berättade han massor.
Så fränt!
Tror dock inte alla piloter hade möjlighet att hinna lyssna på allt, det är mycket nytt att bara sitta på en helt ny och väldigt känslig häst.

Sedan hade vi många intressanta hästdiskussioner om ditt och datt.
Väldigt trevligt, det gör vi gärna om!

Lördagen spenderade jag i Ånge och höll lektioner.
Jag fick även rida flertalet av hästarna som var med.
Mycket givande, både för mig men även för eleverna.
Och idag har jag sjuk träningsvärk i insida lår.
Jag kanske behöver lite fler hästar så jag kan bli mer vältränad *blink*
Tror ni man kan ha det som argument hemma?


Inga kommentarer: