måndag 23 november 2015

En vanlig lördagkväll


Som vanligt känns det som om helgen rusar förbi.
Lördagen var fylld med namngivningsceremoni och födelsedagsmiddag och på söndagen var jag till ett vinterklätt Bräcke och höll lektioner i ett lite för kallt ridhus.
När tiden går så här fort gäller det att hinna fånga de små ögonblicken och hinna stanna upp och njuta lite av vardagen.

I lördagskväll fick vi ett sådant ögonblick.
En underbart mysig kväll i stallet.

Jag och Tomas tog in hästarna och Tomas ledde Prickig och Cappe samtidigt.
Harmonin i hagen nu är helt otrolig!
Prickig kom till oss med sin lugna och kloka energi, de blev 4st hästar i hagen och där med mer av en flock och det var som allt föll på plats.

Man vill bara vara i den energin hela tiden och att vara i stallet på kvällen när alla hästar kommit in är helt underbart.

Harmoni
Efter att jag och Tomas tagit in hästarna blev det en lång stund med mys och borstning.
Tomas och Prickig stod och njöt i varandras sällskap, det är så härligt att se, de är verkligen på samma våglängd de två.

Att bara var tillsammans och njuta i varandras närhet och i tystnaden som uppstår är nog det bästa som finns. 
Det infinner sig ett lugn i både kropp och själ och varje cell i ens kropp får möjlighet att andas.

Detta är min meditation, mitt andrum, min magiska plats och att få dela den med Tomas gör den ännu mer magisk och speciell. 


När vi hade laddad våra batterier nattade vi hästarna och fortsatt mysa i soffan inne sedan.

Prickig är så söt, har snart lärt sig Cappes kvällsrutin.
Innan jag släcker stallet får alla hästar en bit morot.
Cappe "måste" byta sin morot mot en puss och nu kan Prickig göra samma sak.
Dock är Ps mule lite för stor och rund för att kunna pussas lika bra som Cappes genom "pussluckan"  *ler*



Nu börjar landskapen förbereda sig för den kommande snön och marken är frusen och hård.
Nätterna är klara och mörka och vi fyller våra hem med ljus.
Men störst just nu är nog ljuset i mitt hjärta.
Jag är så lycklig, allt känns så fridfullt och vackert, tror vi kommer få en magisk vinter.

På fredag kommer Em!
Jag längtar så jag snart spricker!
Ska fylla huset med ljus och jul och kärlek tills hon kommer och sedan ska vi njuta av en magisk första advent tillsammans <3.

Inga kommentarer: