tisdag 17 november 2015

Massa tankar

Vacker present/tecken som låg i Cappes box förra veckan
Hela huvudet är fullt med tankar och funderingar som vill ut.
Skulle kunna skriva hundra inlägg men jag vet inte riktigt hur jag ska få ut allt i strukturerad ordning.
Men ska i alla fall försöka få ur mig lite nyttiga övningar och tips för att rida med halsring i ett inlägg.
Och även mina tankar kring det här med korrekt och felaktig belastning av hästen.
Kanske främst ur perspektivet "hästens ben" och dess vinklar.

Igår åkte Missi "hem" till sitt liv som travhäst.
Hon har gjort en otrolig resa, även om hon har långt kvar.
En otroligt speciell lite tjej som kräver mycket av sin människa. Att förtjäna hennes förtroende var som att hålla en fjäril i handen. Så ömtålig, så flyktig, så vacker.
Även ett helt inlägg om henne väntar.

Blev inget gjort med pojkarna igår förutom hovvård.
Det hade spöregnat hela eftermiddagen och kvällen, så när de kom in var de blöta och trötta.
Då var det skönast för dem att få lite god mat och sedan sova i sina torra boxar.

Så ikväll är ambitionen att träna med dem båda.
Jag och Cappe är anmälda till en träning i Working Equitation den 4:e januari.
Åh så spännande!
Och den 6:e januari är det en dressyrtävling där de kör WEs dressyrprogram som jag är lite sugen att också var med på. För någonstans måste vi ju börja...

Så ikväll kanske det blir lite programridning.
Undra om jag kommer ihåg hur man gör???
Det var inte direkt igår vi pysslade med det.
Men gillar tänket i WE och vi får ha vår vanliga utrustning så det känns helt okej och lite lockande faktiskt.

Det är i alla fall roligt att ha något att längta efter och att sätta upp mål kring.
Gillar att ha mål, även om känslan allt som oftast vinner. *blink*


1 kommentar:

nina sa...

Å vad skoj att du anmält dig till det!!! Då vill jag komma å kolla! Cappe kommer att regera!! Vill också boka in en massa saker med O, men just nu måste vi komma igång tror jag hihi, och hoppas på en bra vinter så jag kan göra annat än att skritta med min underlagskänsliga häst!! :-D