fredag 31 oktober 2014

Veckan som gått


Denna vecka har det verkligen varit full fart.
I måndags kom Anna K och gav Cappe en behandling, något som han uppskattade väldigt mycket!
Han var lite spänd i ryggen och vänster höft.
Som vanligt när Anna jobbar så blev Cappe helt avspänd och mjuk.
Han landade också väldigt fint mentalt och såg verkligen ut att njuta av behandlingen och han visade Anna förtroende på en gång.
 
På kvällen när jag tog in honom och lade på han hans pyjamas så märkte jag vad otroligt lätt det var att lyfta hans svans. Den har liksom varit så tung innan och detmåste ju ha berott på alla spänningar.
 
Inte förrän igår hade jag tid att rida honom och va otroligt fin han var!
Har nog aldrig varit så fin när jag ridit ut förut. Han var helt avspänd och mjuk, både i kropp och mentalt. Han var så himla underbar, han till och med frustade som en stor häst.
(Nina brukar alltid säga att han har ponny frustningar och det har nog haft lite med spänningarna att göra).
 
Det blev en ridtur på en timma med massa trav och galopp, så himla underbart!
 
 
Tomas har varit i Stockholm denna vecka men när man har riktigt fina vänner så händer det saker ändå!
Christer har varit och snickrat i stallet och nu är det väggen och taket i duschspiltan som är under renovering. Kommer bli så himla fint!
Han fick även fixa kranen på väggen som tidigare varit provisoriskt tätad med ejtejp *smila*.
 
Jag och Katarina skrapade bort all gammal färg från väggarna i Cappe och Maxines boxar, så nu kan jag måla dem till helgen! Så skönt! Det är verkligen ett hästgöra att skrapa bort den gammla färgen. Tar tid och är sjukt jobbigt.
Hinner jag innan vintern ska jag även försöka hinna med Ojijis box och duschspiltan men annars tar jag dem till våren.  


I dag blir det hämtning av spån med alla i stallet och sedan kommer Tomas föräldrar (Ernst och Karin). Ska bli så roligt och Ernst ska hjälpa oss snickra i stallet så förhoppningsvis kommer vi ännu lite längre!



2 kommentarer:

lilla k sa...

Ja idag blir det en superdag!
Jag har nedräkning till allt skoj :-)
Kram!!!

nina sa...

Kan ju skrapa jag å! Bara du talar om hur du vill ha det och vad jag ska använda...! ;-)