torsdag 9 oktober 2014

Fler bilder från helgen

Hästarna på Stall Nordansjö har en väldigt vacker sommarhage bredvid Nordansjösjön.
Äntligen kommer det lite fler bilder från helgen.
Börjar med de i trav.


Denna bild är från början på passet och man kan tydligt se hur väl han bär sitt huvud.
Han har blivit mycket friare i bogarna och halskotpelaren har kommit upp.
Detta är dessutom bilder helt utan framridning på något sätt, utan jag bara hoppade upp och började busa runt på lägdan.
Så detta är hans utgångsläge, verkligen jätte skillnad mot för innan.


Innan Ridkonstensdag på Lögdö bruk kom Irene hem till mig med sin Tabac. I samma veva fick Cappe en behandling av hennes far Anders och sedan dess har det hänt grejer.
Cappe har fått ett större register i sina gångarter och här kan ni se hur rörlig han blivit i traven.
Han är riktigt rolig att rida nu och han hänger till och med med de stora hästarna i stallet när vi är ute och skrittar!


De två sista bilderna är ifrån det absolut sista av passet.
Här har vi galopperat runt en massa och Cappe är riktigt trött.
Ändå orkar han bära sitt huvud och behålla ett lyft i halskotpelaren.
Lycka! Då detta är något som han haft mindre lätt med.
Vi börjar verkligen hamna där jag vill nu och vårt utgångsläge är riktigt bra.

Jag har även jobbat mycket med mig själv på slutet och min sits.
Brukar påminna mig själv om att vinkla fram mitt bäcken. Snart tycker väl de andra tjejerna i stallet att jag är knäpp när jag högt korrigerar mig själv när vi är ute och rider.

Märker dock att det inte är befäst i mig än utan ser på dessa bilder mina gamla synder. Här när jag "busrider" hamnar jag tungt på rumpan igen. Men det blir bättre och bättre. Hela ridturen igårkväll var jag medveten om min sits och det kändes toppen.

Nu ska vi se om vi kommer iväg till ridplanen någon dag och kan finslipa lite skolor och min sits lite till.
Imorgon får ni dessutom se ite galoppbilder.



Inga kommentarer: