måndag 27 oktober 2014

Jag älskar mina kor!

Kvalitetstid!
Vilken söndag det blev!
Hela dagen arbetade jag och Tomas på gården och nu börjar vi komma så långt att vi är förberedda för snön!
Det sista i kornas hage fixades och mina små älsklingar följde efter oss som 2 små skuggor.
De är så underbara, jag och Tomas gick bara och log åt dem och de gav oss många skratt.

Jag och Bandit passade också på att ta oss en liten myspaus.
Inte helt fel att få ha en gossig, varm ko i knät.
Han har blivit så stor lilllpojken, nu börjar han verkligen se ut som den oxe han kommer bli.
Kontrasten mellan han och Lill-jänta är riktigt stor nu.



Att de älskar att hoppa är det ingen tvekan om, flera gånger under tiden vi var i hagen sprang de runt och hoppade diket. Så himla söta.
Tror vi får satsa på fälttävlan när de blir stora *fniss*

Lill-Jänta plundrar husses verktygsbälte


Att försöka arbete 100% med två buskor i hagen är inte det lättaste, Lill-Jänta försökte sno husses saker och Bandit delade ut blöta pussar åt höger och vänster.
Men roligt hade vi!

Även denna vecka kommer gå i arbetets tecken.
I början på veckan kommer Christer och hjälper till och snickrar i stallet och jag ska försöka hinna måla klart.
Till helgen kommer Tomas föräldrar.
Ska bli jätte skoj, känns som om det var länge sedan vi träffade dem så det ska bli så mysigt att de kommer hit!

Selfie!
Så nu är det ny vecka och nya tag, idag skiner solen och jag hoppas det fortsätter så hela veckan ut!

Inga kommentarer: