torsdag 23 oktober 2014

Geggamoja


Jag tror de flesta här uppe skriver om samma sak just nu, allt j*vla regn.
Fy vad jag är less nu och inte ser väderprognosen framåt så rolig ut heller.
Ikväll ligger en klass 1 varning på snö som kommer övergå till regn. Ännu mer gegga alltså.

Allt är grått och blött och även jag som är en så positiv person börjar bli lite grinig.
Jag vill ha sol och några till fina höstdagar innan snön kommer och ljuset försvinner!
Hoppas verkligen att jag kommer hinna få det.

Trots vädret är Cappe jätte fin och verkar inte alls bry sig om att det är grått ute så som matte gör.
Han har stor skritt och en massa energi. Traven börjar bli riktigt kalasfin och jag längtar efter en riktigt lång och härlig ridtur nu.
Har blivit så kort turer på slutet då andra saker i livet på olika håll också kräver tid.
Vi tjejer i stallet är ganska duktiga på att turas om att "ha lite bråttom", hihi.
Cappe protesterar högljut varje ridtur då han tycker vi vänder hem på tok för tidigt.
Han är så himla söt. Gillar att han visar vad han tycker och vill.

Igår mätte vi kornas ingång till lösdriften så nu kan jag klicka hem en köldridå.
Så glad att jag kommer klara mig på en 50m rulle.
Synd bara att jag inte kunnat få tag i en begagnad, för de är så svinit dyra ny.
Men de borde ju hålla jätte många år så det är det värt.

På lördag har jag och Tomas bott på gården i 1år!!!
Kan ni fatta! Vilken lycka!
Då ska vi ha en helkväll med mys, god mat och bara umgås utan jobb.
Längtar!
Vi är så förtjänta av lite vardagslyx!

2 kommentarer:

Unknown sa...

håller med dig! skit regn och geggigt! Man får skynda sig ut nu efter jobbet innan mörkret faller så det blir inga långa turer!
Sedan blir det en månad i paddocken med lampor på!
Men helgerna får man passa på...

Ha nu en go 1 årsdag tillsammans

Johanna sa...

Jag tar nog hellre regn än snö & isgata som vi har nu :/