tisdag 14 oktober 2014

Glad!


Tänk vad mycket glädje en liten ponny kan sprida, han gör mig så lycklig!
Trots regn och rusk känner jag mig bara glad nu.
Är så nöjd med livet och allt som händer.
Att få ha en egen gård att ta hand om och göra fin är så himla roligt, det ger så mycket lycka.
Att få ha en fantastisk ponny att rida varje dag gör dessutom det hela ännu bättre.

Målningen i stallet går framåt och igår hann jag måla lite till.
Det jobbigaste är gjort så nu är det bara utförsbacke.
Till veckan blir det hämtning av spån och sedan är stallet redo för vintern.

När vi flyttade in på gården hade vi så många och stora planer.
De kändes nästan ogörbart.
Men prioriteringar ändras och med facit i hand så har vi redan hunnit göra massor och har en bra plan för mycket av det återstående.
Helt plötsligt känns det inte så oövervinnligt längre och det gör mig glad.
Vi har en klar målbild av vad vi vill åstadkomma och jag vet att vi tar oss dit!
Just nu har jag hur mycket motivation som helst så det är bara att rida på vågen.



1 kommentar:

Johanna sa...

Saker och ting tar så mycket längre tid än man tror! På en gård är det så mycket som måste göras så ibland blir man så matt och vet inte i vilken änden man ska börja....