fredag 17 oktober 2014

Drömmar och förtydligande

Kopuss!
Drömmer om en kalv, en liten Lill-Jänta. En Mini-Jänta kanske *ler*
Grannen har haft så många kalvar i sommar och det har varit svårt att inte ta med sig ett gäng hem.
För finns det något underbarare!?
Men helst vill jag att Lill-Jänta ska få bli mamma någon dag.

Bandit och Lill-Jänta börjar bli så stora nu, herregud de är ju över ett år gamla nu.
Vart tar tiden vägen?
Men att de växer innebär också en stor fördel, snart är de nämligen så stora att jag kan börja sitta på dem!
Åh vad jag längtar, tänk att galoppera fram på en lägda med Bandit eller skritta fram i skogen på Lill-Jänta.
Tror de kommer bli världens bästa ridkor!

Sedan så känner jag att jag behöver göra ett förtydligande, eller kanske säga det igen.
I och med inslaget i radion har jag fått en hel del nya läsare här på bloggen men även fått en och samma fråga nu flera gånger. Därför säger jag detta igen:

Lill-Jänta och Bandit är mina vänner och sällskapskor.
De kommer ha ett helt annat liv än vad kor har normalt.
De kommer bo här på gården tills de blir gamla och inte orkar/kan leva länge.
Då kommer de begravas på gården, precis som hästarna kommer göras när den dagen kommer.
Så ord som slakt, kött och äta upp passar inte ihop med mina kor om inte ordet har ett stort fett INTE framför sig *ler*



Igår red jag Cappe utanför hagen på gräsplanen.
Oj vad fin han var! Har aldrig varit så fin!
Nu händer det grejer.
Skolskritt som blev tramp som blev läckra övergångar till trav, vilken ponny!
Sedan provade jag något nytt som jag sett Bent göra på en film på Youtube, skolgalopp-skolhalt-skolgalopp. Fungerade super, vart ska det här sluta?
Känner verkligen att jag kommit på hur jag ska rida Cappe nu.
Att ha en häst som har kapacitet för den högre skolan är inte det lättaste, denna typ av häst är inte lättriden. Jag har ibland vänt ut och in på mig själv men nu har poletten landat.
Längtar så mycket tills jag får rida i eftermiddag!


Inga kommentarer: