torsdag 28 maj 2015

Tänk att få vakna...


...tidigt en morgon och se detta genom köksfönstret.
Det gjorde jag idag, lycka! 

Denna vecka är sjukt stressig, massor att hinna med och Tomas är i S-holm alla dagar utom torsdag.
Så jag har berättat för Cappe att han nog kommer få en hel veckas semester.
Men det blev lite mys med pållarna igår i alla fall, då alla vi tjejer var där samtidigt.

Cappe kunde till och med stå lös i hagen och njuta av att bli borstad.
Men det gick inte allt för länge, då blev det tråkigt.
Då är det mycket roligare att sno de andra hästarnas mattar istället. 
Fördelen man har av att vara boss i hagen. 
Putta undan den andra hästen, själv ställa sig på dennes ställe och säga "Godis???"

Undra hur lång Cappes lista "saker jag INTE gör för godis" blir?
Jag har än inte kommit på en endaste punkt till den.


Det har varit rätt kallt i maj. Vi brukar vara bortskämda med ett par riktigt varma dagar i alla fall.
Det märks på marken. Det har inte riktigt kommit igång att växa lika mycket än som vid denna tiden förra året. Men hästarna äter gräs varje dag, om än i liten mängd.
De avmaskades i tisdags, så till helgen ska de få flytta till en annan hage med mer gräs.

Snart går de dygnet runt på bete, som jag längtar!


Inga kommentarer: