onsdag 27 maj 2015

Stolt


I lördags tävlade en av mina elever i hoppning.
Jag var där och hjälpte till på framridningen.
De gjorde en super ritt, blev felfria och fick rosett!

Jag är så himla stolt, deras utveckling har varit fantastisk!

Det som är extra roligt är att detta visar på att man faktiskt kan tävla fast man rider akademisk.
Många vill stoppa oss akademiska ryttare i ett visst fack men det behöver absolut inte vara så.
Akademisk ridkonst är ett sätt att träna hästen, ett sätt att förhålla sig till ridning. Inget av det motsätter sig mot vad man sedan vill göra med sin häst.

Igår hade vi möte ute i Lögdö inför Ridkonstensdag i år.
Den kommer gå av stapeln den 16:e augusti, så se till att boka upp den tiden i kalendern redan i år!
Förra året blev en stor succé med fler besökare än vi någonsin kunnat drömma om och i år lovar jag att programmet är ännu bättre!

Jag och Cappe kommer ha ett framträdande i år också. Där jag tänkte visa lite bra ridövningar och samtidigt berätta till. Förklara vad vi gör, varför och vad man kan titta efter i övningen.
Kommer bli jätte roligt. 

Ser verkligen fram emot detta!
Hoppas du kommer!

Inga kommentarer: