måndag 1 juni 2015

Ett år äldre


I lördags fyllde jag år, Tomas var i S-holm så jag firade födelsedagen med att åka till Hudik och ha clinic. Jätte mysigt som vanligt.
Vi var på ett nytt ställe denna gång och det var så himla fint där.
Solen sken och det var 16 grader varmt och jag fick färg på näsan *ler*.

Annars har denna vecka varit mest stressig. 
Cappe har fått stå hela veckan, men han är rätt glad ändå för han får äta gräs!
De har nu fått börja gå i inbeteshage nummer 2. 
Första dagen jag släppte dem dit smet Ojiji under grinden och sprang över vägen in på betet helt själv.
Han såg mycket nöjd ut och tyckte att han varit jätte duktig.
Han är verkligen en B-ponny i storhäst format.


Jag fortsatte min födelsedag med att bygga ut kornas hage.
Så nu kan de gå bakom stallet där det är tänkt att bli en ridplan så småning om.
Åh så glada de blev med en massa nytt gräs, de åt hela natten och såg ut som bollar på morgonen.
Så nu är det ny "klippt" längs stallväggen och ladan, blev så fint.

Ikväll ska jag dock se till att rida om det så blir mitt i natten.
Längtar så jag håller på att dö!

Inga kommentarer: