måndag 25 maj 2015

Lite mer före & efter

Jag gillar att ta före- och efterbilder.
Den främsta anledningen är för att se vad mycket man faktiskt har gjort och vilken skillnad det blir hemma på gården.

Förra sommaren la jag och Tomas åtskilliga timmar på att fixa runt garaget.
Marken grävdes om, vi gjorde en riktig uppfart och varenda sten krattades bort.

Nu kommer det även strax sitta en helt underbar garageport där, en sådan där med knapp i bilen för automatisk öppning. Vilken lycka!

Men var ändå tvungen att lägga ut en bild innan porten är på plats, för det är en viss skillnad.
Samt att jag av denna bild ser hur otroligt dåligt skött gården var när det kom till diken mm.
Lätt att glömma bort hur det såg ut innan man började.

Djuren mår bra, äter gräs och har det gott.
Red Cappe igår och testade den nya hjälpen för Terre a Terre.
Haha, knasponny!
Det blev mer något som liknade studshoppning, fast utan hindren.
Men roligt var det!
Skrattade så jag tjöt.

Försökte träna på övningen i studiecirkeln men Cappe gjorde bara galoppiruetter.
Jaja, han var ju ambitiös i alla fall. 

Får se om vi får till något seriöst ikväll...


3 kommentarer:

Frida sa...

Det har blivit riktigt fint sen ni flyttade dit :) Jag har min islandshäst på andra sidan berget och brukar rida förbi er ibland. Vi lånade en gång förra våren en hammare av er för att få bort en stor sten som fastnat i en hov :)

Yvonne sa...

Åh vad roligt att få höra Frida, vad glad jag blir!
Och finare kommer det att bli ;-)

Hihi, ja kommer ihåg det. Det var en riktigt stor otäck sten :-P

Lilla k sa...

Det är ju helt makalöst!!
Har nästan glömt hur uppvuxet och skräpigt er gård såg ut.
Stall Nordansjö är på väg att bli fantastiskt vackert!!