fredag 22 maj 2015

Första "betet"


Igår var dagen med stort D för hästarna, första 30 minutrarna i inbeteshage nummer 1. 
Jag (vis av erfarenhet) satte på pållarna grimma innan jag släppte över dem i gräshagen.
Och det var klokt för efter 30 minuter var de inte alls sugna på att gå tillbaka till den tråkiga vinterhagen.

Tänkte att jag tar Maxine först så följer pojkarna efter. Haha, tji fick jag.
Kom inte närmre än 5m till Maxine så travade hon iväg.
Cappe var det bara att glömma för han galopperade bara runt runt när han fattade vad som var på G.

Men snälla Ojiji han bara stod och åt han så det var bara att gå fram och fånga honom.
Och faktiskt när jag ledde in honom i vinterhagen skyndade sig Maxine efter, för hon kunde ju inte vara utan sin kille och när Maxine hakade på kom även Cappe och vips så var alla pållar tillbaka i vinterhagen. Helt smärtfritt.
Får se om det går lika enkelt idag, gissar på att det inte kommer göra det...

Ikväll tänkte jag få till lite kvalitativ träning, mindre lätt nu när man bara vill rida ut i kvällssolen.
Men jag är med i en studiecirkel via ARV där vi har övningar som vi ska filma och dela med oss av.
Idag kom första filmen upp från en av deltagarna och jag blev så inspirerad och motiverad att jag bara måste träna lite ikväll!

Du kan inte fånga mig!


1 kommentar:

emma sa...

Hej Nånn! Jag skulle vilja nå dig via mejl, var kan jag hitta den?