onsdag 19 september 2018

Resultatet


Nu har jag hunnit testa Rollerbit:et på alla mina hästar så jag tänkte lämna en liten rapportering av resultatet med varje häst.

Lilja: red jag på kursen för Ewa med Rollerbit. Under passet kändes det riktigt bra med den största skillnaden märkte jag dagen efter.
Då var hon helt otroligt mjuk, bjöd fint på bettet och traven var luftig och taktfast.
Jag kunde verkligen känna hur bra passet dagen innan på kursen hade varit för hennes kropp.
Hennes muskler var så mjuka och avslappnade och hon kändes "lätt" att rida. 

Cappe: fick mest trava runt på ridbanan med bettet i sin mun.
Han var otroligt nöjd och tillfreds av bettet och hela känslan vara bara en stor nöjdhet.
Det störst som hände med Cappe på bettet var att han slappnade av i sin rygg så himla fint och en bit in i passet höjde han sin länd så mycket att jag fick en ännu bättre position i sadeln, så fränt.
Även med Cappe märkte jag stora skillnader dagen efter passet med Rollerbit:et, han har sedan det passet dansat runt i hagen i en trav som får en att stanna och tappa hakan.
Han galopperar runt samlat och fint och gör byten och piruetter.
Att se vad ett ridpass kan ge hästen efteråt visar verkligen vad ridningen är till för.

Pilgrim: red jag i förrgår på Rollerbit och även han gillade bettet.
Här hade jag fokus på att verkligen lämna honom ifred och det absolut häftigaste var att jag fick en låg och fin hand som jag bara nära min egen kropp.
Jag har en tendens att hamna lite långt fram med handen. 
Men med detta bett kändes det helt naturlig och enkelt att ha handen nära kroppen och det var ju just av anledningen att jag lämnade honom ifred.
Men mycket bra erfarenhet att plocka med till alla andra ridpass.

Utforskandet fortsätter och jag är så lycklig över att ha så fina hästar som lär mig så mycket.

Inga kommentarer: