onsdag 26 september 2018

Min Tisdag


Igår var det tisdag och jag hade lektion med Ewa.
Red Pilgrim och vi red en övning som är perfekt för att träna galoppfattningar.
Övningen blev en förväntansövning med övergångar, halter och ryggningar.
Kan säga att den även tränade ryttarens hållmuskler *ler*
En jätte rolig, nyttig och bra övning.
Pilgrim var verkligen super fin, lite loj men inte så konstigt med den gräsmage han har nu...
Så idag får herrn en uteritt så han får svettas lite.

Efter min lektion longerade jag Cappe på banan.
Glömde vantarna i stallet så det blev snabbt kallt, men det är ju inget problem när man har världens bästa ponny!
Bara att knäppa av linan och hoppa upp och trava runt några varv och så vips blev man varm igen.
Alltså han är så himla fin med världens största hjärta.

Igår var det 5 år sedan Nokke lämnade sitt liv här på jorden och jag tänkte på det när jag red Cappe, utan vare sig sadel eller huvudlag, att vår relation nu är väldigt lik den jag och Nokke hade.
Och det är en helt otrolig känsla.
Att bara hoppa upp och bli buren en stud, helt kravlöst, det går inte av för hackor.
Och dessutom är det ett bra sätt att träna på att släppa sitt kontrollbehov en stund.




1 kommentar:

Johanna Hedstroem sa...

Att släppa det där kontrollbehovet ja...kan du förklara galoppövningen?