tisdag 11 september 2018

Bilder från kursen - Pilgrim


Tänkte jag skulle försöka sammanfatta lite efter kursen och börjar med Pilgrim.
Jag är så himla stolt över min fina kille!
För varje gång vi är på kurs känner jag hur han blir mer och mer vuxen och trygg i sig själv och det vi gör.
Han är ju en häst som gärna vill ha koll på allt och när han kan släppa det och vara med mig i det vi gör tillsammans så känner man en stor tillförlit och stolthet.

Första passet var lite trevande.
Det är väldigt speciellt att vara på kurs med instruktör och publik och en vilja att själv prestera.
Men jag finner att jag har lärt mig att hantera det rätt bra i och med att jag släppt på prestationen.

Jag och Pilgrim red en hel del piruetter och lite uppkortade steg i skritt.
Till andra passet provade vi också vår nya kapson som Ewa fixat åt oss och helt otroligt vilken skillnad det blev.
Pilgrim börjar bli rätt skolad och med det även rätt petig och det betyder att även de minsta detaljer har stor betydelse.
Så att få oss en ny kapson var precis rätt.
Genomgående för alla mina ridpass under denna kurs blev skolningen av min hand.
Så många pusselbitar som föll på plats.

Framåt kommer jag fortsätt jobba på Pilgrims styrka.
Och hur gör man det bäst då kanske ni tänker.
Jo att bygga styrka ligger i det lilla och i upprepningar.
Till exempel att arbeta med skritt-halt-skritt, skritt-halt-vänd-skritt, piruetter och övergångar.
Övningar som kan tyckas enkla och banala men ack så otroligt viktiga.
Fick så otroligt mycket motivation av kursen och är så träningssugen nu med alla mina fina hästar!






Inga kommentarer: