lördag 22 september 2018

På G


Nu är det full fart på gården inför vintern, mycket som man vill hinna klart innan kylan kommer.
Jag har äntligen köpt namnskyltar till alla boxar i stallet 
De kommer från samma företag som gjorde skyltarna som jag skruvade upp vid hagen.
Blev så himla nöjd med dem så beställde boxskyltarna bara ett par dagar efter.
De är gråa och vita och passar perfekt till de nya väggarna i stallet. 

Sedan håller vi på att slutföra elen på ridbanan så vi kan ha lampor där i vinter!
Elektrikern kommer till veckan och kopplar ihop allt.
Det blir lysknappar på hörnet på stallet så man kan tända och släcka precis utanför stalldörren.
Kommer bli så himla bra.
Jag ville verkligen inte ha tändningen och släckningen uppe på banan, för tänker när man gått ned därifrån och man kommer på att man glömt släcka och måste gå upp igen.
Visst jag är inte lat, men om man vill hinna så mycket som möjligt på en dag så måste man vara effektiv och ställa för att ha saker så enkla som möjligt. 
Och eftersom jag stått i ett stall där man tände och släckte belysningen på banan så vet jag att jag vill ha möjligheten att även göra det från stallet.

Nu återstår det bara att välja lampor.
Kommer bli 6st och jag måste bestämma mig för hur jag vill ha det och tänka framåt.
Det ska ju bli ett ridhus där uppe sedan och till den andra ridbanan direkt bakom stallet kommer jag bara behöva 4 lampor.
Så det är lite att fundera på och lägga sig på rätt nivå. 



Inga kommentarer: