fredag 14 september 2018

Bilder från kursen - Donne


På söndagen hade jag lyxen att totalt rida tre pass för Ewa.
Två av passen var på Lilja och det tredje passet var på Janets vackra Donne.
Janet har Donne i mitt stall och jag brukar hjälpa dem lite då och då.
Att få rida Donne på kursen var verkligen super. 

Donne är en häst med STORA gångarter och kan ibland bli lite väl glad i att springa *fniss*
Jag red honom på rollerbit för att han skulle börja aktivera sin tunga och på så vis hitta kopplingen till bogens muskler och länga ut överlinjen.
Att rida på rollerbit betyder att man måste lämna hästen väldigt mycket ifred och att göra det på Donne som gärna springer fort blev en utmaning.
Att be honom vänta utan att hålla i honom, han lärde mig så många nya tekniker, bästa Donne. 
Och jäklar vad bra det blev till slut även om jag var sjöblöt i svett.
Så nyttigt för oss båda och ett riktigt super pass.





Inga kommentarer: