måndag 4 september 2017

Mitt september


Vilken vecka vi haft, varmt, vidstilla och sol.
September har verkligen visat sig från sin bästa sida!
Helgen har varit ljuvlig.
Ridläger med mina måndagstjejer som avslutades med kräftskiva på kvällen.
Skrapat och slipat klart räcket på altanen så vi kunde grundmåla det på söndagen då mina bästa föräldrar kom och hjälpte till!
7h tog det att måla, ojojo och nu har vi "bara" 2 varv kvar... 
Men det blir så himla fint!
Räcket var typ svart innan av mögel och så mycket färg hade flagat loss.

Har även hunnit med härliga ridturer.
Betet börjar "vissna" och är inte lika kraftig längre så nu börjar hästarnas magar äntligen minska i takt med motionen.
Herregud har ridit nästan 1mil varje pass och ändå har de varit runda som bollar.
Men nu ser jag att jag kan börja få dem i form igen.
Dock har de byggt sjukt mycket muskler och det känns jätte bra.


Just nu är det fulla förberedelser innan Ewa kommer hit och håller kurs.
Jag måste fixa bord och stolar åt alla, fundera på vart folk ska parkera mm.
Längtar så jag håller på att dö!
Men allt är inte klart än och jag kommer nog få stressa in i det sista, jobbigt när det är saker man inte kan påverka som återstår.
Men det löser sig, det gör det alltid.
Det är så himla härligt att ha nått att längta efter och jag längtar så jag håller på att spricka nu!

Inga kommentarer: