måndag 28 augusti 2017

Sensommar


Så har en helt ljuvlig helg passerat, fått så fina sensommardagar med sol och värme denna helg så batterierna har verkligen laddats rejält.
Älskar verkligen sensommaren.
Allt är lite extra vackert denna årstid, luften är klar och hästarna är så pigga.

Under lördagen hann jag verkligen med en massa saker.
Först på morgonen var jag iväg med en arbetskamrat och fick provskjuta min ryttarbågen på bågskytteklubben.
Oj så svårt det var men ack så roligt!
Fick så bra hjälp och på slutet gick det hyfsat, jag träffad i alla fall tavlan med alla pilar *fniss*


Efter att jag skjutit pilbåge tills varenda muskel värkte åkte jag hem och mötte upp K och C och vi traskade upp på berget och plockade bär.
Blev blåbär och hallon så nu är det påfyllt inför vintern.
Det är verkligen en tillfredställelse att plocka bär och fylla på föråden, det känns så himla bra, måste vara samlaren i mig som väcks till liv.

Sedan tog jag och K en ridtur upp på samma berg.
Lilja var så himla pigg och glad och ville inte gå hem. 
Så vi galopperade sandbacken två gånger.
Jäklar vad hon kan ta i den lilla damen.
Hon är mitt lyckopiller.



Pilgrim är så himla fin just nu.
Han har verkligen biffat på sig i sommar.
Visst har han blivit lite rund om magen men jäklar vad muskler han har byggt, nu kan man verkligen se att hans mamma är kallblodstravare.
Hans rygg är nog den som musklat på sig mest, helt sjukt hur stora hans muskler blivit där.
Han är en stor kille nu och i höst kommer vi verkligen lägga in en extra växel i hans träning, han är så redo för det!
Ska bli spännande att se hans utveckling. 



Inga kommentarer: