fredag 22 september 2017

Ridpassen med Lilja

Puss!

På söndagen var det så dags för mig och Lilja att rida för Ewa.
Vi trevade oss fram lite på första passet, jag var rätt försiktig med Lilja det var ju väldigt länge sedan vi red på en bana.
Men på slutet av passet fick Ewa oss att sätta lite mer spänning och enerig och då blev det en väldigt stor skillnad.
Lilja älskar att jobba och vill att man själv är engagerad och ställer "krav" på henne.
Ställer krav är ett svårt ord, men att man har vissa förväntningar på henne och på sig själv, att det blir lite mer noggrant och energifyllt.

Andra passet var helt annorlunda, då spände jag bågen lite redan från början och Lilja hade energi och var lätt som en fjäder.
Vi hade lite fokus på galoppfattningar och hon var så fin.
Jätte härlig känsla, hade kunnat rida hur länge som helst? 
Vi har verkligen fått ett fint läge att träna vidare från.
Vi kommer jobba med växlingar skritt-trav, uppgångar till trav från korta smygande skritt steg och galoppfattningar.
Vi red på banan igen redan i tisdags och hon var så himla fin! 
Nu hoppas jag att vi får en vacker och torr höst så vi kan träna massor!

Här kommer lite bilder på mig och min blomma:

















5 kommentarer:

Johanna sa...

Hon är så vacker, kul att ridpassen gick fint!

Johanna sa...

Hade varit kul att läsa om vad de andra ekipagen fick fokusera på. Samt vilken utveckling som du märker med dig själv och dina hästar.

Yvonne sa...

Det kan jag absolut skriva om Johanna, i alla fall vad gäller min utveckling med mina hästar.
Lite klurigt att skriva om de andra deltagarna utan deras medgivande, men ska i alla fall fråga dem om jag får posta lite bilder :)

Johanna sa...

Det blir så mycket mer intressant om man får komma in på "djupet".

Yvonne sa...

Helt klart Johanna, men det blir en avvägning med hur mycket av Ewas övningar jag kan dela med mig av...
Vill inte skriva för ingående kring hennes material och då blir det ibland svårt att berätta och förklara.
Men förstår vad du menar och ska fundera lite på hur jag ska göra det på ett bra sätt :)