måndag 16 mars 2015

Wroooooom!


Helgen är slut och lika så jag men åh så härlig den varit.
Lördagen tillbringades i Bräcke där jag hade 7 lektioner.
Så många fina hästar och ekipage, motivationen blev verkligen på topp efter en sådan dag.
Men en vecka med väldigt många träningspass för min kropp och sedan 6h promenad i ridhus sög musten ur mina muskler och på söndagen var jag rätt trött i kroppen men inte i huvudet.

Så då blev det ändå en löptur med K, lite mockning av hagen, plockade massa påskris och sedan tog jag 1.5h ridtur på liten vit atombomb. Jäklar i min låda vad den ponnyn var pigg!
Det blev trav och galopp i stort sett hela vägen i full fart. Det var bara att hålla i sig.

Sedan när vi nästan var hemma kom belöningen och han blev helt sjukt fin.
Dansade fram mellan skolorna, tramp, skolgalopp och ökad trav.
Lyssnade på den minsta tanke och jag kände verkligen vad mycket han orkade.


Väl hemma var han dyngsur i svett och när grannen red förbi undrade hon om jag duschat honom *fniss*
Så det blev täcke på och Cappe såg till att rulla sig ordentligt i snön.

Tror faktiskt hela helgen var fylld med samma energi som Cappe visade och vi hann med riktigt mycket hemma.
I fredags beställde vi ju tapeterna till vårt sovrum och igår började jag riva lite gammal tapet i det som ska bli Tomas garderob.


Idag sitter det en gräslig bord mitt på väggen.
Tror egentligen inte det är en bord utan en tapetvåd som de satt åt fel håll.
I vilken fall är det fruktansvärt fult!
Nu blir det helvita väggar och sedan elfa-konsoler och hyllor. 
Tror det kommer bli sjukt bra. Så himla härligt att komma igång lite med renoveringen inne.
Det blir liksom mer vårt då och vi får det så som vi vill ha det.


Tomas slipade även och putsade räcket i halltrappen, så det ska jag måla nu i veckan.
Lovar en massa bilder när allt är klart!

Inga kommentarer: