måndag 2 mars 2015

En längtan efter vår

21:a april 2014
Som jag längtar efter våren nu!
Satt och tittade på bilder från förra året för att se när snön försvann.
Kan se att redan i slutet på mars hade vi barmark bitvis och snön låg mer i fläckar än täckte hela marken.

I slutet av april var snön helt borta och man kunde vara ute utan jacka.
Så om bara 2 månader kan jag nog säga att vintern är över.



Den 19:e maj sov hästarna ute första natten.
Längtar dit och det vet jag att de också gör.

Igår gick jag runt och rabblade "släpa ut hästar, packa hö, ta in hästar, släppa ut hästar, packa hö, ta in hästar..."
Jag klagar absolut inte, älskar allt som har med hästarna att göra men denna årstid börjar jag längta efter betet. Det börja kännas som om det är inom räckbart avstånd.
Jag längtar efter att skrapa bort vinterpäls, att borsta bort lera från solvarm hästkropp och galoppera i vattenpölar på vägen.
Jag längtar efter att få se trötta hästar somna i sitt morgonhö efter en natt ute, att se lyckan första timmen på bete och ljusa kvällar.

Men nu är det nära, snart är våren här och sedan sommaren.
Längtar!

1 kommentar:

lilla k sa...

Mer sol och vår och fågelkvitter och ljumma kvällar med ridning åt folket!!

Snart är det sommar, vi ska bara stolpa om inbeteshagarna i bikini först :-D