måndag 23 mars 2015

Konditionsträning


Igår blev det ett rejält konditionspass för Cappe.
1h löptur med husse.
Återigen var han som en atombomb att sitta på men mycket lugnare i skallen.

Stackaren fick ju stå hela lördagen så han var extra taggad att få komma ut. 
Jag och Nokke var ofta ute med husse och sprang. Eller Nokke och husse sprang och jag åkte med på ryggen.
Nokke och husse utvecklade sitt eget språk och tillslut var det som om jag bara fick åka med på deras turer och race i sista uppförsbacken hem.

Cappe har inte varit ute med husse förut, han har inte varit mogen.
Men nu var det dags och han var riktigt duktig.
Tror husse gillade det också för han började genast prata om att vi skulle boka in 2 pass per vecka *ler*


Efter turen var Cappe svettig, lugn och glad.
När han får göra utlopp för all energi så har han tid att bli gossig sedan.
Lite som matte *blink* 
Vi myste på i stallet med lite gotta, pälsborttagning och fotfilning och han njöt verkligen. 


Sedan blev suget att rulla jätte stort och eftersom jag inte var sugen på en ponny full i spån så ledde jag ut han på gräsmattan.
Åh vad skönt han tyckte det var.

Han förstod precis vad jag menade när jag började gå runt med han i en cirkel och visa han marken.
Tror det kommer bli lätt att lära han ligga ned på kommando.
Kanske något som jag måste träna på i sommar!



Inga kommentarer: