tisdag 10 mars 2015

Vill du provrida Cappe?



I söndags tog ju jag och Katarina en tur på volten i hagen.
Underbart väder, 14 grader varmt och solen sken och lika så hästarna.

Maxine hade full fart under hovarna och såg ut som en Grand Prix hingst och Cappe danasade fram.
Så himla fin och sjukt bra tramp!

Försökte filma själv från ryggen vilket var mindre lätt.
Men om man tittar och lyssnar nog så får man uppleva skolskritt, tramp, skolgalopp, 2 steg rygga, tramp, skolgalopp och vanlig galopp.

Han var så sjukt fin, måste få någon att filma från sidan nästa gång!

Mina smackningar är bara för att jag ska kunna hålla takten i hjärnan.
Har lagt hela vintern på att arbeta bort underskänkeln helt och vill inte riskera att råka använda den.
Därför smakar jag. Cappe skiter fullständigt i det men det hjälper mig och mattar behöver också hjälp ibland.

Så titta på filmen och kanske ni kan få en liten glimt av hur fantastisk min ponny är *blink*

Inga kommentarer: