fredag 13 mars 2015

Träning på alla håll

 
Allt rullar på så bra just nu.
Cappe får rejält med träning och jag tränar massor. Tror vi båda mår toppenbra.
Så på Cappe igår att han byggt sjukt mycket muskler runt bakknäna. Det måste vara all den nya samlingen med tramp och nig. Lycka!
 
Det är så ljust och soligt nu på mornarna när jag släpper ut hästarna.
Man blir lika glad varje morgon och jag vill bara vara hemma och fixa, pyssla och rida.
 
Igår var jag och Tomas och köpte terassolja, då det var ett öppningserbjudande på en butik i stan.
Oj vad vårigt det kändes. Nu längtar jag efter att kunna få sitta på altanen en varm sommarkväll och bara njuta.
Sedan hade de i samma butik 30% rabatt på tapeter.
Jag och Tomas har redan när vi flyttade in i huset bestämt oss för vilka tapeter vi vill ha.
Vi har köpt till vardagsrummet och på tur står sovrummet men dit behöver vi 12 rullar och det blir snabbt mycket pengar.
Men nu med 30% rabatt så kände vi lite att "okej vi har nog råd".
Så efter jobbet idag ska vi åka och köpa min (vår) drömtapet!!!
Nu kan jag andas ut och känna att den inte kommer hinna sluta säljas innan vi hunnit köpa den.
 
Varje gång vi fixar något nytt till huset eller gården känns det som om vi kommer lite närmre vår dröm! Och den känslan är obeskrivbar, sådan lycka!
 
Kommer aldrig kunna säga det nog många gånger hur lycklig och tacksam jag är att just jag och Tomas fått möjligheten att leva tillsammans och bo i detta paradis.
Minst en gång om dagen fylls jag av denna känsla och varje dag bilen rullar in på gården känns lika härlig och varje dag man åker iväg till jobbet tänker man "åh vad jag längtar hem till vår gård".
 
Nu är det helg och jag ska till Bräcke och hålla lektioner hela dagen imorgon.  
Ska bli så roligt.
På söndag blir det mys med familjen Häggström och löprund, längtar!
 



1 kommentar:

lilla k sa...

Arbetskraft finnes till både altanoljning och tapetsering!!
Längtar tills imorgon. Kroppen behöver röra på sig efter allt stillasittande ;-)