torsdag 19 mars 2015

Förändringens tid

 
Tänk vad mycket enerig man har nu när våren är här.
Imorse på väg in till jobbet sa Tomas "nu är det vårljus" och tog på sig solglasögonen.
Jag har varit hyperaktiv på kvällarna denna vecka och påskpyntat, bytt gardiner, bakat bröd, bakat kakor, gjort bokföringen, lagat massa mat, sprungit, ridit och pillat på i stallet.
 
Energin räcker till hur mycket som helst och jag vill bara göra mer.
Tur vi har typ 5 projekt på gång samtidigt nu då så jag har lite att göra *smila*
 
Nu när tjälen i marken har släpt har vi äntligen fått dit plåten för värmerören som går in i stallet.
Blev ett så mycket prydligare intryck av bara det lilla.
Även färgen på dörrfodren bidrog.
 
Längtar så till sommaren då jag hoppas på att kunna måla om stallet till vitt.
Det blir i alla fall en början även om vi inte kanske kommer kunna fixa taket förrän närsta år.
Men vi får se, vi har inte planerat klart än.
 
Har i alla fall bilden klar för mig hur det kommer se ut när det är färdigt och det kommer bli ett väldigt fint stall kan jag lova!


Cappe är nog i sitt livs form just nu och det är ju lovande inför kursen för Birgitta Järnåker i maj.
Längtar så jag håller på att dö!!!

Jag har 2 dagar longerat honom och han är ju bara helt fantastisk.
Andra dagen kunde han bara göra levad och skolgalopp och satt ihop det till serier helt av sig själv.
Det var bara att stå i mitten, titta på och ge en och annan morot emellan åt.
Det märks att han gillar mönster och att göra det han är duktig på.

Levaden börjar bli så himla fin och i skolgaloppen orkar han vara parallell bak i flera steg nu.
Så häftigt.

Red igår kväll och vi hittade ytterligare fler saker i samlingen.
Ett riktigt bra nig och en fantastisk skolgalopp!
Även jag hittade nya saker i min sits där jag kunde vara helt still och inte störa men ändå förmedla det jag ville.

Det är denna pusselbit som saknats lite.
Med Nokke behövde jag bara förmedla genom tanken men med Cappe har jag fått vara mer teknisk.
Vet att det tar tid att hitta "tanke"-kommunikationen, men har ju velat var där NU.
Det är så lätt att jämnföra.
Men nu är det som om allt börjar falla på plats och det gör mig så lycklig.

Drömde faktiskt om Nokke i natt.
Jag hade fortfarande honom uppstallad hos Bitte medans Cappe bodde hemma på min gård.
I drömmen red jag dit på Cappe och hämtade hem honom också.
Red efter vägen på Nokke och hade Cappe bredvid som handhäst.
Älskar dessa drömma när jag får rida min finaste Nokkis igen.
När jag vaknade kände jag verkligen att jag "hämtat" hem honom.
Det var så tydligt och känner ett sådant lugn nu.


Inga kommentarer: