lördag 6 september 2014

Underbara sensommar!


Vilken dag det var igår, 20 grader varmt, sol och klar och härlig luft.
Som sensommar när den är som bäst!

Jag och Katarina lekte lite med våra hästar i vinterhagen.
Jag red Cappe i repgrimma och han blev så sjukt avspänd och fin, bjöd på en otrolig galopp och sökte sig fint neråt i traven. Han är verkligen helt otrolig min lilla kille!

Katarina körde cirkling med Maxine, vilken resa den damen har gjort.
Man kommer inte ihåg längre hur hon var när hon kom, nu bara dansar hon fram och försöker verkligen sitt bästa.


Katarina och Maxine tränade på galoppen i cirkling och Maxine tog i allt hon orkade.
Tydligen så är också hon en levad-häst. Så fantastiskt fin hon var, underbara häst!
Tog några bilder med mobilen, måste verkligen se till att fota oss alla någon dag nu med den riktiga kameran. För alla hästarna är så himla fina nu!


Hela tiden medans jag fotade stod Cappe och myste på mig och snosade mig i ryggen och håret.
Han är så himla go just nu, vi har verkligen kommit varandra ännu närmre. Jag får tårar i ögonen när jag tänker på hur mycket jag älskar honom. 

Hallå! Fota mig också!


Imorgon är det kurs för Birgitta, längtar så jag spricker!
Jag och Nina red en sväng på grannens ridplan idag och Cappe bjöd på en jätte fin avslappnad samlad galopp. Så himla fin! Det bästa var att Nina hann se den, blir liksom extra roligt när man kan dela upplevelsen med någon.
Ojiji han dansade fram, så sjukt fin.
Kan knappt fatta att alla 3 hästar i stallet är så här himla fina, riktiga skolhästar som alla nosar på den högre skolan.
Helt sjukt!
Lycka!


Är så himla glad, allt är så underbart.
Hästarna mår gott och jag hoppas att de kan gå ute länge i höst. Har dessutom mer bete än de kommer hinna äta upp, snacka om lyxproblem!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det är en obeskrivlig känsla det där.... och ja man blir tårögd