måndag 22 september 2014

Lugnt

Lånade två bilder av Katarina för de var så fina!!!!
Precis så är det nu, lugnt.
Jag har ett stort lugn i mig och börjar känna mig mer och mer harmonisk.
Alla djuren på gården är också harmoniska och hösten visar sig från sin bästa sida.

Vecken som gått har varit rätt fullspäckad. En massa hästträningar, snickra hos mamma och pappa, loppis och städning. Har inte riktigt hunnit med mig hemma. Känns lite tråkigt men ska verkligen se till att denna vecka blir en hemma vecka.

Har börjat skura lite väggar i stallet. Hjälp vad lortiga de var!
Stallet har verkligen varit utan kärlek allt för länge men nu är det vårt och det blir bara finare och finare.
Har fått en diskbänk av mamma och pappa, så nu ska vi skaffa ett skåp åt den och sedan hamnar den i köket/duschspiltan. Såg att IKEA hade fina skåp så nu måste jag mäta diskbänken, hoppas den passar! Då blir det lätt och snabbt att fixa till det. Skulle vara så skönt med en diskbänk.

Jag och Cappe fortsätter med skritten och lite trav.
Han är så duktig!
Igår red jag och Nina ut en sväng i mörkret. Cappe var spänd som en stålfjäder, så spänd att han inte kunde trava på vägen bortåt *fniss*
Det är mindre lätt ibland att märka att han är så pass spänd som han är när han knattar på rakt fram med bra fart. Men så fort jag ber honom om något och han inte svarar så vet jag att han är spänd.
Men han slappnade av på vägen hem och blev mjuk och fin.
Riktigt stor trav också vilket han kan ha mindre lätt med ibland.

Hihi, min ponny har rosa fläckar! <3


1 kommentar:

lilla k sa...

Åh vad roligt att du vill låna mina bilder!! *stolt*
Men så är han ju bildskön den där lippizzanen, eller var det en sagohäst :-)

Härligt med diskbänk, vi kommer och snickrar så fort jag är frisk igen ;-)