tisdag 9 september 2014

Cool kille

Sötponnyn med spå fulla örat <3
Hur cool är man då inte när man ser ut så här efter första ridpasset i ny box på nytt ställe?
Min ponny har verkligen ett stort inre lugn och självförtroende.
Jag tror också att han har åkt runt en hel del i sitt liv och därför blivit van men det är bara mina egna spekulationer.
I vilket fall är han otroligt orädd för det mesta.
 
Jag har blivit så van vid hans mod och lugn att jag kan bli chockad när de andra hästarna i stallet skyggar för något, för jag har liksom slutat titta.
Att det ligger en stor blå hink i ett dike, en bit ensilageplast på vägen eller kommer en koflock i full galopp bekommer honom liksom inte.
 
Helt otroligt att han kan vara så lugn och ändå ha så mycket energi till arbete.
Ofta brukar högenergihästar också ha mycket nerv, men Cappe är bara cool.
En riktig drömhäst med andra ord som jag är så lycklig för!


Inga kommentarer: