tisdag 23 september 2014

Frost


Första frostnatten, oj vad vackert det var ute imorse.
Is på hästarnas vatten och is i ena karet hos korna. Nu blir det till att plocka fram värmebaljorna. 

Dessutom första morgonen med hö till hästarna. Oj vad glada de blev!
Maxine kom i full galopp och killarna hängde på efter. Och jag som trodde att de inte skulle vilja ha, men oj så fel jag hade. 

Fortsätter det så här kan jag snart beställa en ensilagbal till korna, just nu äter de hö.



Igår fick korna går 4h i hästarnas sommarhage. Lycka! 
De åt så mycket att de var alldeles tröttna när jag och Tomas ledde tillbaka dem till deras hage.

Vilka pärlor de är!
Lätta att fånga i hagen, lätta att leda och kommer alltid när man ropar på dem. 
Har sagt det förut men kor är nog de bästa djur man kan ha!!! Vilken glädje de skapar och vilken kärlek de ger.
Älskar dem så otroligt mycket!
De var så himla goa och fina igår att jag nästan grät av kärlek och ödmjukhet inför dessa underbara individer. 
Mina fina myskor! 




Inga kommentarer: