söndag 26 januari 2014

Nordansjös Bandit


Vilken lycka, idag kom de äntligen, våra kalvar!!!!!
Kan ni fatta, jag har 2 kalvar!!!
Åhhhhhhh! De är helt underbara!

Den svartvita har vi döpt till Nordansjös Bandit och han är en stut på 6 månader.
Den bruna som är en liten kviga har fått namnet Nordansjös Lilljänta och är 7 månader.

Hur söta är de inte!?
Alla som är sugna på kopussar är välkomna hit på besök, lovar blöta kläder och varma hjärtan när ni åker härifrån.

Nu är jag jätte trött efter en lång dag.
Berättar mer imorgon!












7 kommentarer:

Märta sa...

Men guuu vad fina! Jag vill också ha!
Blir nyfiken på planen med dom, ska ni föda upp lite kalvar med de här två som föräldrar, eller slakta, eller bara ha? :)
Älskar kor.

Zandra sa...

Åh gull!

Yvonne sa...

Märta: Tanken är att ha dem och tycka om dem ;) Det kan tyvärr inte bli några nya kalvar då pojken är kastrerad, så han kommer bli en oxe när han blir stor.

Har en liten dröm om att köra in honom, får väl se hur det går med det.
Just nu är jag så nöjd med alla pussar jag får!
Kor är bäst!!!
Du får också skaffa ett par ;)

Familjen Hed Melin sa...

Men JÖSSES vilka fina! Vi måste försöka komma och hälsa på. Barnen kommer bli överförtjusta :)
Jag trodde ni skaffat hund och så var det två kalvar :)

Kram

Yvonne sa...

Hihi, Anne-Lie ;-)
Ni är hjärtligt välkommna!!!

Annelie Eriksson sa...

Åh vad de kalvarna har tur att de får ett liv hos Er !!!

uh sa...

Så härligt, skönt att det finns fler som tycker att kor är underbara, vi skall också ha när vi får möjlighet en vacker dag :-)