söndag 19 januari 2014

Avslappning


Det är intressant att se hur man utvecklas och hur mycket man lär sig och tar lärdom av.

När jag köpte Cappe var han som en bomb men efter ca 6mån landade han och blev en nyfiken och trygg ponny. Nu när jag flyttade hem honom så visar han vissa dagar tendenser av denna bomb igen, inte alls i samma utsträckning men jag ser tydligt att han inte är hundra trygg i sin nya miljö än.

Idag var en sådan dag men jag kunde få han att landa. Jag känner att jag har lärt mig mycket och verkligen tagit lärdom av hur han var när jag köpte honom.
Jag har hittat ett par till nycklar för att utveckla vår relation.

Det är så lätt att jag råkar jämföra honom med Nokke och då glömma bort att jag och Nokke jobbat på vår relation i 16år! Och det gick inte alls så fort som det går med Cappe.
Men det är lätt att glömma resan och bara se det man har just nu.

Det går inte en dag utan att jag saknar min Nokkis, men jag är så glad att ha lilla Cappe.
Sorgsen och lycklig på samma gång, en märklig känsla.
Min och Cappes resa har bara börjat och jag vet att den kommer bli fantastisk!

Just nu ligger fokus på förtroende, avslappning och mitt i allt det skolor.
ett helt perfekt virrvarv!

Inga kommentarer: