tisdag 28 januari 2014

KOntakt

Mina små snuttisar!
Oj va bra allt gått!
Hästarna brydde sig inte nämnvärt om kalvarna och kalvarna tyckte det var jätte roligt att slicka hästarna på mulen.

Jag har alltid haft en dröm om att ha en ko och nu fick jag möjligheten att uppfylla denna dröm. Mänga tycker nog jag och Tomas är lite knäppa, men om man inte provar så vet man ju inte. Man måste ju våga testa sina drömmar!

Båda kalvarna är jätte go men Bandit är den som är mest orädd, nyfiken och social.
Lilltjejen är lite mer blyg men den som är mest olydig. Igår när jag skulle mocka åt dem smet hon två gånger och spatserade runt i stallet medan Bandit uppför sig riktigt uppfostrat. Jag som trodde det skulle vara tvärtom.

Kopuss!
Både jag och Tomas är jätte glada över att ha kalvarna här.
I söndags kväll när vi tog in hästarna rycktade Tomas kalvarna medan jag nattade hästarna. När vi sedan tittade på klockan var hon långt efter elva.

Men det är lätt att tiden springer iväg när man har sådana här sötnosar att pyssla med.
När man kommer in till stallet nu på mornarna så är det 2 hästar som gnäggar och 2 kalvar som råmar.
Oj oj oj, jag kommer dö sötdöden.

"OJ, är det en bäbis till mig!?" frågar Maxine.


Inga kommentarer: