fredag 10 januari 2014

Hjärngympa!

Äntligen har snön kommit!


Vi har kanske fått 5cm om jag mäter optimistiskt och det snöar för fullt just nu så det känns toppen.
Underlaget har blivit mycket bättre även om det fortfarande är is under.
Så jag tar det lite lugnt men det ser mycket lovande ut.

Katarina kom ut till stallet vi 10-tiden idag och vi tänkte ta en långpromenad med hästarna.
Men då det körde en hel massa travhästar på vägen blev det lek i hagen istället.

Med en ponny som för tillfället är gjord  av explosionsfarligt material vill jag inte chansa och möta travhästarna efter vägen när jag inte hunnit kolla hur mycket fäste det är. Vet ju att vägkanterna har varit riktigt hala och sist vi mötte en travhäst tror jag Cappe gjorde minst 15 bockar *blink* Är inte sugen på att han ska gå omkull i något dike...

Så det blev alltså lite lek och träning i hagen istället.
Försökte aktivera Cappe hjärna ordentligt genom att hitta på lite nya saker och han fattar så fort!
Helt sjukt vad lättlärd den ponnyn är!



Katarina var gullig och filmade en snutt, trotts -7 grader och blåst.
Detta var efter att vi tränat typ 5min.
Innan vi var klara gjorde han "skolhalt" utan grimma, lös i hagen!
Så duktig!




Nä nu blir det lite lunch i soffan, måste passa på så här sista dagen på semestern.
Sedan kanske jag går ut och busar lite till med Cappe, det är ju så sjukt roligt!

1 kommentar:

Irene sa...

Häftigt att han är så lättlärd! :D