tisdag 14 januari 2014

I fyndlådan!

Min knäppa, söta ponny!!!

-19 grader var det imorse, faktiskt riktigt skönt!
Det var alldeles vindstilla och tyst när jag gick till stallet för att väcka hästarna.
Snön gör världen vit och ljus och månskenet igår kväll var helt magiskt.
Månen sken med mer kraft än min pannlampa, fantastiskt!


Hästarna har fått slowfeeding nät i hagen för att klara luncherna nu när jag jobbar.
De är riktigt duktiga, igår hade de nog fått i sig halva innehållet i näten underdagen och såg inte alls ut att hålla på att dö av hunger när jag kom hem, skönt!

Vräker ändå på dem 5kg var när jag släpper ut dem på morgonen och hoppas att de inte trycker i sig allt på en gång.
Sedan ca 6kg var, i var sitt hönät.

Det får bli en liten provperiod nu så märker vi vad som funkar bäst.
Nu när det är -19 grader så är jag inte så rädd för att ge dem "för mycket" hö.
Har även funderat på en Feed-X lösning men fungerar näten så är ju det toppen!


På nätterna sover Cappe med pyjamas som han fick av min mor och far i julklapp!
Helt underbart!
Jag har en vit ponny! Jippi!
Åh han är ju så snygg i den!

Han verkar gilla att sova i pyjamas också, för så fort jag satt på den så vill han mysa.
Han är så gossig på kvällen när jag tar in dem för natten. Tänk vilket lyx att få ta in sin egen häst varje kväll och natta och sedan få gå ut på morgonen och väcka.
Kommer aldrig ledsna på det här!


Nu när det blivit så kallt har jag även fått möjlighet att testa mina "nya" vinterstövlar.
De är fula som stryk, köpta på loppis för 40kr och rätt klumpiga, men jäklar va varma de är!!!!
-19 grader och jag svettas om fötterna! Sanslöst! Det är de värsta skor jag haft och då har jag haft isfiskningsstövlar för över 3000kr.

Loppis is the shit!
Man ska helt enkelt fynda saker då blir det bäst. T.ex: ponny, stövlar, häst till bästa kompisen, mm. mm.

Vad har du fyndat?


1 kommentar:

Irene sa...

Bra skor är grejer det när det är kallt! :)

Säg till om du behöver låna fler hönät, jag har många och använder ju inte hönät nu!